O nás

KAMAKO, Katedra marketingovej komunikácie Univerzity Komenského je dynamická a progresívna katedra, známa kreatívnym zameraním a nadšením pre originálne nápady. Funguje už od roku 1996, kedy začala ako prvá v bývalom Československu poskytovať štúdium propagácie.

KAMAKO je aktuálne najžiadanejšou katedrou vo svojom odbore na Slovensku. Za to vo veľkej miere vďačí pútavému obsahu štúdia. Študijný plán je zameraný na rozmanité aktivity marketingovej komunikácie, napríklad reklama, digitálny marketing, event marketing či public relations.

Štúdium je úzko prepojené s praxou, čo prispieva k vynikajúcemu uplatneniu absolventov v rozličných pracovných sférach. Toto je dosiahnuté pomocou kopKA (Klub organizátorov párty KAMAKO) a reklamnej agentúry, prostredníctvom ktorej majú študenti možnosť pracovať na reálnych zadaniach od svetových slovenských reklamných agentúr a iných klientov.

Recenzie priamo od študentov pre teba získal Refresher.

Alma Matters

 Ako by si mohol študovať na Katedre marketingovej komunikácie, keby si nič nevedel o Alma Mater, majestátnej Univerzite Komenského?

 Univerzita Komenského v Bratislave je najväčšou a najstaršou univerzitou na Slovensku, založenou v roku 1919. Nesie meno po významnom pedagógovi, majstrovi slova i vedy, humanistovi, filozofovi a politikovi so slovenskými koreňmi Jánovi Amosovi Komenskom.

 Univerzita ponúka štúdium približne 1300 študijných programov všetkých stupňov a foriem štúdia – od bakalárskeho až po doktorandské (ak máš vyššie ambície môžeš to dotiahnuť až na profesora).

 Študenti si môžu vybrať z trinástich fakúlt od prírodovedeckej, cez fakultu telovýchovy až po  filozofickú, na ktorej má svoje miesto práve KAMAKO. Keď Ján Amos Komenský vyslovil svoj známy pedagogický smer „škola hrou“, ešte netušil, že Katedra marketingovej komunikácie si to vezme za svoje.

All star team

 

Na začiatku bolo svetlo a s ním hviezdy, ktoré žiaria v reklamnom nebi a začali svoju púť na Katedre marketingovej komunikácie KAMAKO.

Už po vstupe cez hlavnú bránu ťa bude vítať najjasnejšia hviezda slovenskej reklamy, prof. Pavel Horňák. Okrem neho ťa pod svoje krídla vezme pedagogický zbor, ktorý má na svedomí nejednu významnú kampaň, najčítanejší článok v novinách, či najviac klikaný príspevok na sociálnych sieťach. Pod vedením týchto stálic vznikol KAMAKO All Star tím, tvorený z najúspešnejších absolventov, z ktorého ti vo videu predstavíme niekoľko zvučných mien.

Rozhovor so zakladateľom

JE REKLAMA UMENIE? Na známu otázku, ktorá trápi ako uchádzačov, tak aj študentov KAMAKA, odpovedá v krátkom rozhovore vedúci (a zakladateľ) Katedry marketingovej komunikácie. Interview vzniklo ako cvičenie študentky Kristíny Matúškovej pre rádio _FM. Rozhovor si môžete vypočuť, ale aj prečítať nižšie.

„Podľa môjho názoru existujú minimálne tri pohľady na to, kedy vznikla reklama. Zdravý rozum by mal dať, že skôr bolo umenie. Hoci nevieme, akú malo funkciu – nemalo zo začiatku len estetickú, ale boli to nejaké šamanské praktiky; ľudia si privolávali zvieratá, ktoré chceli uloviť. Takže umenie malo iný charakter.

Reklama bola neskôr. Väčšina slovníkov udáva, že reklama vznikla v antike. Keď sa nad tým zamyslíme hlbšie, zistíme, že známe citované svetové slovníky ako Encyclopedia Britannica udávajú, že reklama je šírenie informácií plateným sponzorom prostredníctvom masových médií. Keď je teda reklama šírená masovými médiami, tak musela vzniknúť spolu s masovými médiami; tie vznikli v sedemnástom storočí na Britských ostrovoch, kedy vznikla masová tlač.

Druhý pohľad je pri širšom chápaní reklamy informačného charakteru; kedy chcú obchodníci predať nejaký tovar, produkt alebo službu, tak by začiatok reklamy bol naozaj v antike, kedy vďaka otrokom privilegovaná vrstva nemusela pracovať a robiť tovar, ale potrebovala sa ho zbaviť.

No keď sa pozrieme ešte z iného hľadiska, reklama je ponúkanie nejakej myšlienky. To, čo je u nás druhom sociálnej reklamy, boli informačné myšlienky šírené už v praveku; ako udržať oheň, ako ušiť kožuch z nejakého uloveného zvieraťa. Tieto informácie sa tradovali z pokolenia na pokolenie. Egypťania, civilizácia existujúca 3000 rokov pred naším letopočtom, istotne mali obchod.

Je veľa názorov na to, či je reklama umenie alebo nie. Ja som dokazoval, že reklama využíva umelecké funkcie – napríklad estetickú a naopak, umenie má tiež niekedy komerčnú funkciu, takže sa prelínajú v mnohom.

Ako raz povedal prezident jednej nemeckej reklamnej asociácie, reklama je umenie predať. To je jeden krajný názor; druhý krajný názor je, keď moji kamaráti v reklamných agentúrach tvrdili, že – toto je umenie, nie nejakí výtvarníci! My, keď urobíme film, to je umenie. Nie režiséri, tí majú na film hodinu a pol alebo dve. My máme na to tridsať sekúnd, to je umenie!

To je zase v tom inom slova zmysle. Takže keď reklamný prostriedok splní kritériá, ktoré sú kladené na umelecký artefakt, vtedy je reklama umením. Ale skôr je reklama druhom úžitkového umenia.“